BALIKESİR BİGADİÇ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Strateji Geliştirme Hizmetleri Birimi

Strateji Geliştirme Hizmetleri Birimi

Strateji Geliştirme Hizmetleri Biriminin Görevleri:

 

  • İstatistiklerin planlanması, duyurulması ve envanter bilgilerinin hazırlanması
  • İstatistiki çalışmalar ile ilgili bilgilendirme ? bilinçlendirme ile eğitim ve kursların verilmesi.
  • İstatistik ile ilgili verilerin toplanması ve raporlanması
  • Veri giriş, işleme ve aktarma işlemleri
  • Veri girişine ilişkin tabloların hazırlanması ve hesaplanması
  • İstatistiki sorguların ve değerlendirmelerin yapılarak, raporların hazırlanması
  • Hazırlanan verilerin yayınlanması
  • 4734 sayılı Kamu İhale Kanunun 62 maddesinin ı bendine göre 21/f ve 22/d maddelerine göre yapılan harcamalarının (Genelge dâhilinde olanlar) kontrolü ve Mal Hizmet Harcama Modülü üzerinden Bakanlığa bildirilmesi iş ve işlemleri
  • Müdürlüğümüz performans programları, brifing dosyası, faaliyet raporu veri talebi ile ilgili taleplerin ilgili bürolarla koordineli olarak cevaplandırılması
  • İç kontrol standartları ve iç kontrol sistemi uygulamaları ile ilgili iş ve işlemler
  • İç Denetim birimi ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi
  • Hükümet programlarına dayalı eylem planları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek
  • Kalkınma planları ve yılı programları ile ilgili iş v işlemleri yürütmek
  • Eğitime ilişkin araştırma geliştirme stratejik planlama ve kalite geliştirme faaliyetlerinin Ar-Ge birimince yürütülen iş ve işlemlerinin sekreteryalığını yapmak
  • Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığının gönderdiği yazılı ve sözlü soru önergelerinin ilgili bürolarla koordineli olarak cevaplandırılması
  • Kamu Hizmet Envanteri ve Hizmet Standartlarının güncellenmesi ve idarenin geliştirilmesi ile ilgili iş ve işlemler
  • Yeni açılan veya dönüştürülen okul/kurumların idari birim kimlik kodlarının tanımlanması ile ilgili iş ve işlemler
  • Bakanlığımız performans programı ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi
  • e-Performans bütçe projesi kapsamında yapılacak iş ve işlemler
  • Kamu zararının e-Alacak modülü kapsamında yapılan iş ve işlemlerinin yürütülmesi
  • İlçe Milli Müdürlüğümüzce hazırlanan eğitimde Performans değerlendirme çalışmalarının sekreteryalığını yapmak
  • Eğitim ve öğretimde yenilikçilik ödülleri ödül süreci ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi
  • Müdürlüğümüz ilgili yılın iş takviminin hazırlanması ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi
  • Okul kantinleri ile ilgili iş ve işlemler
  • Kira gelirlerini okulların talepleri doğrultusunda komisyona sunarak, komisyon sekreteryalığının yapılması ve giderlerin TEFBİS' e ile ilgili iş ve işlemleri
  • Kantin ve benzeri yerlerin kira gelirlerinin takibi ve kontrolü işlemlerinin yapılarak TEFBİS' e işlenmesi
  • TEFBİS modülü il koordinatörü olarak merkez ve bağlı ilçelerin ve okullarının modülle ilgili gelen taleplerini yerine getirmek,
  • TEFBİS modülünden il ekranına yansıyan düzeltme ve silme talepleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak
  • TEFBİS modülüne yeni açılan okul/kurumlara ait kullanıcı tanımlaması yapmak, mevcut kullanıcılardan gelen şifre yenileme taleplerini yerine getirmek.
  • İlçe millî eğitim müdürlüğünün stratejik planının hazırlanması ve uygulanması sürecini koordine etmek.
  • İlçe millî eğitim müdürlüğü stratejik planının uygulanmasını izlemek, değerlendirmek, raporlamak ve güncellemek.
  • Okul/kurumların stratejik planlarının hazırlanmasına rehberlik etmek.
  • Kurumun stratejik planı doğrultusunda kurumsal hedeflerinin gerçekleştirilmesine yönelik araştırmalar yapmak ve projeler geliştirmek.
  • Bakanlık stratejik planı ve performans programının izlenmesini sağlayacak temel göstergeleri ve hedeflerini ilçe düzeyinde izleyerek raporlamak.
  • Eğitim ve öğretimle ilgili ilin ihtiyaç duyduğu alanlarda konferans, seminer, sempozyum ve panel gibi toplantılar düzenlemek, toplantı sonuçlarına ait raporları ve tebliğleri ilçe milli eğitim müdürlüğü web sitesinde yayınlamak.
  • MEB TKY uygulamaları ödül süreci ile ilgili iş ve işlemler
  • Hizmetlerin etkinliği ile vatandaş ve çalışan memnuniyetine ilişkin iş ve işlemlerin resmi yazışmalarını yapmak
  • ERASMUS+ projeleri yurtiçi ve yurtdışı faaliyetlerinin onaylarının alınması ve bu işlerle ilgili her türlü yazışma iş ve işlemlerinin yürütülmesi.
  • E-Twinning (E-Eşleştirme) projesi ile ilgili iş ve işlemler.
  • Güney Marmara Kalkınma Ajansı projeleri ile le ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi
  • Sosyal Destek Projeleri ve Genel İçerikli projeler ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi
  • Bakanlığımıza bağlı her tür ve derecedeki okul ve kurumlarda üniversitelerin, sivil toplum kuruluşlarının ve araştırmacıların yapacakları araştırma faaliyetleri kapsamında verilerin toplanması ile ilgili izin talepleri onaylarının alınması ve yazışmaları ile ilgili iş ve işlemler
  • Milli Eğitim Bakanlığı araştırma anket uygulamaları ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi;
  • Yatırım programları, ödenekler ve mali işler konusunda Strateji Geliştirme Başkanlığından gelen yazıların takibi, ilgili bürolara bildirilmesi ile ilgili iş ve işlemler.
  • Strateji Geliştirme çalışmaları kapsamında yapılacak çalıştay, seminer, konferans düzenlenmesi ile ilgili iş ve işlemler
  • TÜBİTAK Destekli projelerin (proje kapsamı dahilinde), çalıştay, toplantı yazışmaları ile ilgili iş ve işlemler (TÜBİTAK yarışmaları ile ilgili iş ve işlemler ilgili eğitim-öğretim bürolarında yürütülmektedir.)
  • İlçede eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik projeler hazırlamak, yürütmek, sonuçlarını raporlamak ve kamuoyuyla paylaşmak.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim alanındaki gelişmeleri takip etmek, bu kapsamda yurt içi ve yurt dışında eğitim alanında araştırma geliştirme faaliyetleri yapan üniversiteler ve diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak.
  • İlçe millî eğitim müdürlüğünün kurumsal kapasitesini geliştirecek ulusal, uluslararası, bölgesel ve yerel düzeyde projeler hazırlamak, yürütmek ve sonuçlarını raporlamak.
  • Okul/kurumların, proje hazırlama, sunma ve yürütme kapasitesini geliştirmek üzere eğitim vermek ve teknik destek sağlamak.
  • Yerel, ulusal ve uluslararası hibe fonlarını, ilçe düzeyinde eğitim kurumlarına tanıtmak ve bu bağlamda projeler hazırlanmasında eğitim kurumlarına teknik destek sağlamak, sonuçlarını izlemek ve raporlamak.
  • AB sürecinde yapılacak uyum çalışmalarına ilçe düzeyinde destek vermek.
  • İlçe düzeyindeki eğitim kurumlarında uygulanan projelerle ilgili veri toplamak ve raporlamak.

 

Birimde Çalışanlar:

 

1.

Adı Soyadı

İbrahim ES

Görevi

Şef

Telefon (Dahili)

266 614 10 56

E-posta

bigadic10@meb.gov.tr

  

2

Adı Soyadı

Hülya TEMREN

Görevi

VHKİ

Telefon (Dahili)

266 614 10 56

E-posta

bigadic10@meb.gov.tr

 

Fethibey Mahallesi İnönü Caddesi No6 10440 BİGADİÇ/BALIKESİR Muzaffer Emiroğlu Halk Eğitimi Merkezi Binası 1.Kat - (0 266) 614 10 56

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.